Jön a következő ipari forradalom: minden cégnél szükség lesz a digitalizációra

– szakmai interjú Fábián Zsolttal

Ha kimarad, lemarad. Röviden így lehetne összefoglalni azoknak a vállalkozásoknak a helyzetét, amelyek még most, a koronavírus járvány első hullámát követően sem fontolgatják, hogy részben, vagy akár teljesen digitalizálják szervezeti folyamataikat.

A 2020-as év bizonyára sokáig emlékezetes marad, az egész világot letaroló covid-19 járvány miatt. A koronavírus hatását Magyarország is megérezte, hiszen március 15-ét követően több hónapos karantén során rengetegen kényszerültek arra, hogy a munkájukat otthonról, home office-ból végezzék. Már persze, ahol erre volt lehetőség, mivel sajnos 2020-ban, Magyarországon még ott tartunk, hogy számos cégvezető számára teljesen ismeretlenül csengenek az olyan kifejezések, mint a felhő vagy a távoli hozzáférés.

„Mi azt tapasztaltuk, hogy azok a cégek, amelyek már áttértek a felhő-alapú működésre, könnyebben vették a járvány jelentette akadályokat” – mondta el mondta Fábián Zsolt, a Hallenbeck IT Services ügyvezető igazgatója. „Több ügyfelünktől jött olyan visszajelzés, hogy ha mi annak idején nem győzködjük őket, akkor most nem lettek volna képesek talpon maradni.”

A cégvezető, több mint húsz év szakmai tapasztalattal a háta mögött úgy látja, hazánkban sajnos egyelőre még nem terjedt el az a fajta előrelátó gondolkodásmód a vállalatokat irányító menedzsmentekben, amellyel tudatosan lehet felkészülni akár egy, a járványhoz hasonló, előre nehezen látható helyzetre.

„Számos cégnél végeztünk már komplett digitális átalakítást és sajnos gyakran tapasztalom, hogy a cégeket irányító emberek még 5 percet sem szánnak rá, hogy leüljenek papírral-ceruzával és egy kicsit tervezzenek” – tette hozzá Fábián Zsolt. „Pedig ez lenne a jó megoldás, nem pedig az, hogy ha beüt a baj, akkor „a pénz nem számít” alapon a sokszorosát fizetik ki a digitális támogatásért, mint, amire szükségük lenne egy átgondolt, profin kivitelezett stratégia helyett.”

Mindenkinek át kell állni

A szakember szerencsére derűlátóbb a jövőt illetően, mint mondta, ez a fajta vezetői gondolkodás, bár most még jelen van a piacon, de valószínűleg rövid időn belül el fog tűnni, mivel a vállalkozásukért felelősséget érző vezetők folyamatosan képzik magukat, emellett, a vezetők következő generációja már egy olyan nemzedékből kerül majd ki, amelynek tagjai számára a felhő létezése evidencia.

Erre pedig nem csak az IT-szektorban van szükség, hiszen 2020-ban már gyakorlatilag nem létezik olyan terület, ahol ne lenne szükség stabil és megbízható informatikai háttérre. Hiába végez például fizikai munkát fő tevékenységként egy vállalkozás, ha a céget nem lehet megtalálni az interneten vagy ha a levelezőrendszerük (rosszabb esetben a cégnév@gmail.com-jellegű sufnimegoldások) nem működnek megfelelően.

„A most még meglévő problémát súlyosbítja, hogy kevés az olyan szakértő, aki oda tudna ülni a vezetők mellé és elmagyarázni nekik, hogy a digitális átállás vagy fejlesztés milyen szintű hatékonyságnövekedéssel jár, mennyivel több ideje marad a menedzsereknek a cég vezetésére, ahelyett, hogy az elégtelen informatikai háttér okozta problémák megoldására pazarolnák az idejüket” – hangsúlyozta Fábián Zsolt. „Éppen ezért saját oktatási módszertant hoztunk létre, hogy támogatást tudjunk nyújtani azoknak, akik szeretnének jobban eligazodni a digitális rendszerek világában.”

Ott is lehet digitalizálni, ahol nem gondolnánk

A cégvezető rámutatott, hogy az érthető kommunikációval és a változások megfelelő menedzselésével könnyen ki lehet alakítani azt a gondolkodásmódot, amikor az érintettek már „nem a saját tükrükön fekszenek és mondják, hogy ez így jó, ahogy van”.

„Valójában mindenhol lehet digitalizálni, akár olyan helyeken is, ahol nem gondolná az ember” – tette hozzá Fábián Zsolt. „Erre most hirtelen egy példa jut eszembe: tegyük fel, hogy egy biztosító cégvezetőjének kell optimalizálni a költségeket. Eddig a kárfelmérőnek egy nagy kamerával el kellett mennie helyszínelni, felmérni a károkat, befotózni, majd mindezzel együtt visszafáradni az irodába és begépelni a látottakat. Mennyivel egyszerűbb és hatékonyabb, ha már eleve csak egy táblagéppel száll ki a helyszínre, azzal elkészíti a fotókat, közben pedig egy kognitív szoftvernek szó szerint bediktálja, amit le kell írni, a szolgáltatás pedig mindezt lefordítja digitális írott karakterekre. Akár ilyen szinten „hozzá lehet varrni a kabátot a gombhoz”, csak az kell, hogy a cégvezetők lássák, adottak ezek a lehetőségek. Természetesen a saját iparágukat, piacukat ők ismerik, de ezt ötvözve a mi szaktudásunkkal, egy olyan új dolog jöhet létre, amely már lehetővé teszi, hogy új irányokba terjeszkedjenek a cégek.”

A digitális jövő tehát már a digitális jelen, aki pedig még nem lépett a cége, vállalkozása digitalizálását illetően, annak érdemes ezt minél előbb megtennie, mivel a felnövekvő új generációk, Fábián Zsolt szavai szerint „már teljesen másképp fogják majd ezt a lapátot.”

Egyszerűen. Érthetően. Biztonságosan.

Ügyvezető igazgató
Fábián Zsolt
Fábián Zsolt

ügyvezető

Irány a felhő!

Felmérjük. Beállítjuk. Megtanítjuk neked.

Kik vagyunk?

Integrátorok
Oktatók
Architektek

Mit csinálunk?

Rendszerek összefogásával, integrálásával foglalkozunk.

környezetben mozgunk 20 éve.

 

A felhőbe viszünk!

Segítünk az Office 365 bevezetésében, beállításában. Sőt adatait, leveleit, dokumentumait is átköltöztetjük a Felhőbe. Biztos kezekben tudhatja céges adatainak migrációját!

  • Céges levelezés
  • Csoportmunka
  • Migráció
  • Hibaelhárítás
  • Prémium támogatás
  • Biztonság

Biztonságot teremtünk!

Tudja biztonságban céges adatait, akár egy nagyvállalat. Segítünk a vírusvédelemben és az adatszivárgás megelőzésében éppúgy, mint a rendszeres biztonsági mentésekben, hogy Ön nyugodtan tervezhesse cége jövőjét.

  • Vírusvédelem
  • Tűzfal
  • Biztonsági mentés
  • Adatszivárgás megelőzés
  • Katasztrófa utáni rendszer visszaállítás

Levesszük a terhet…

Önnek nem kell ügyfélszolgálatok sokaságával egyeztetnie, ezt a terhet levesszük a válláról! Egyeztetünk a különböző szolgáltatókkal, segítünk megtalálni a megfelelő megoldásokat, támogatjuk a beszerzésekben, intézzük a garanciális ügyeit. Felkészült csapatunk mindig készen áll a kérdések megválaszolására. A bejelentett ügyekre 1 órán belül válaszolunk.

  • Mintha saját rendszergazdája lenne
  • Számítástechnikai eszközök ellenőrzése
  • Szoftverfrissítések elvégzése
  • Hardveres meghibásodások elhárítása

Akik már minket választottak

Kapcsolat

Kérdése van? Ne habozzon felkeresni kollégáinkat, akik örömmel várják, hogy segíthessenek Önnek! Adja meg elérhetőségét és hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Irodánk címe
1146 Budapest, Dózsa György út 37.
Telefonszámunk
+36 70 774 4188
E-mail
iroda[kukac]hlb.hu

Miben segíthetünk?

Adja meg telefonszámát és mi felhívjuk Önt a megjelölt témával kapcsolatban!

Felhő megoldásokAdatbiztonságCsoportmunka megoldásokÜzemeltetés